sobota 7. května 2011

Zahada perovek a kulichu vyresena ;)

Neni to davno, co jsme s Gabinou resily to, proc v Nigerii, kde je kazdy den horko k nevydrzeni, si uvazuji matky na zada deti teplou dekou larisou a na hlavu jim nasadi kulicha. Smaly jsme se jim, tukaly si na celo a nedovedly jsme si absolutne predstavit, ze v tom 35C horku by jsme si na sebe oblekly neco jineho nez letni saty.

Deti s kulichama nas tak zaujaly, ze jsme o tom verejne plkaly na facebooku a Gabina o tom napsala clanek na blog. Chtely jsme za kazdou cenu prijit na to proc. Proc ta tlusta deka a proc ten kulich na hlave. Nicmene to nejsou jen deti, kdo takhle v Lagosu chodi navleceny. Deti se nemaji jak branit, protoze je to matka, kdo rozhoduje o jejich odevu, ale oni takhle obleceni chodi i nekteri mistni obyvatele. Takze zatim co vy cerveny, rozehraty, zpoceny a ulepeny Oyibo sedite v aute a lapate po chladnem vzduchu z klimatizacky, venku se prozene sem ta nejaky muz v perovce a kulichu. Zeny jsem tedy takhle navlecene jeste nevidela.

“Treba jsou ty deti nemocne” napsala me jedna kamaradka uvahu jejiho nigerijskeho muze a ja ztlumila klimatizacku, protoze se me zdalo, ze je nastavena nejak silne. Vecer jsem ji pak nastavila na minimum a na druhy den, kdyz mela Anicka porad studene ruce, jsem ji vypnula uplne. “Ta klimatizacka nejak blbne” hlasila jsem Rogerovi a sla si prevlect saty za tricko s rukavem a rifle. “Proboha snad ti neni takova zima?” smal se me Roger vecer u televize, kdyz jsem si natahovala ponozky a prikryla nas dekou. “No praveze je. Asi budu nemocna” odpovedela jsem mu.

“V Cesku snezi!” napsala me pak jedna kamaradka na skype “Moni napis me kolik tam mate stupnu, at se zahreju aspon pri tom pomysleni” chtela vedet. A ackoli nemame nikde teplomery, jala jsem se hledat na internetu, kolik ze je tu dnes presne stupnu. “Lagos 21C” zablikalo me na obrazovce. “21 stupnu” napsala jsem ji “to se nam nejak ochladilo” dodala jsem. “Ze ochladilo, co ja bych za to dala, kdyby tu bylo 21C” odepsala me kamaradka. “No jo, ale tady byva porad pres petatricet” odepsala jsem ji a oko me padlo na me rukavy na tricku, rifle a ponozky. A pak me to doslo, ty kulichy, larisy a perovky! Klimatizace neblbne ani nebudu nemocna, me je proste zima. Paneboze me je zima v Africe!! Ale bodejd by ne, vzdyt vite co to je 15ti stupnovy rozdil????!!!!!

3 komentáře:

nippa řekl(a)...

Monika toto sa stalo aj mne ked sa jednu noc tak ochladilo ze som sa zakryvala vsetkym co som mala po ruke. Este ze som mala sveter co som v nom cestovala(u nas v europe bola zima)ale zima nam bolo len rano a poobede sme sa zasa potili ;-) Och ako spominame to teplo uz sa neviem dockat vianoc, dufam ze sa uvidime ak nebudete cestovat....

eM řekl(a)...

Také si připadám jak naprostý břídil, který si neváží "australského tepla" pokaždé, když rodině a přátelům vysvětluji, že k nám přišla vážně zima a téměř neustále klepu kosu... Bohužel ostatní se mi jen smějí, když jim řeknu, že je tu mezi 15 a 22 stupni... :)

Monika řekl(a)...

Nippa na Vanoce sice poletime pryc, ale musime to tak naplanovat, aby jsme se tu stihli ;) Treba priletime drive a vy odletite pozdeji!! Urcite se musime sejit!!!

Moni presne, me to ani nedoslo a dnes treba nas vyhnal z koupaku dest a hned me byla takova zima ;))) To se pak ty stupne jinak pocitaji ;) Akorat nevim co budu delat, az poletime do Ceska v zime ;))