středa 4. května 2011

Hummus bi tahini



Co potrebujeme :

2 a pul hrnku uvarene cizrny ( cizrnu pres noc namocime, rano slijeme vodu, dolijeme vodu novou a uvarime do mekka), 4 strouzky cesneku, 1 cajova lzicka soli, 3 polevkove lzice tahini, pul hrnku citronove stavy

Vse dame do mixeru a pridame vodu z uvarene cizrny ( ne moc aby to nebylo ridke) a rozmixujeme na hladkou, hustejsi kasi.
Servirujeme do misky, udelame do humusu ryhu dokola a do te nalijeme olivovy olej. Hummus se ji tradicne s libanonskym bilym nebo tmavym chlebem.

9 komentářů:

Martina řekl(a)...

hummus miluju... jen mě ale napadá, kde v Česku seženu bílý nebo tmavý libanonský chléb :)

Monika řekl(a)...

Marti nasla jsem ho tady, ale nevim jak je ta prodejna Penam rozsirena po CR.. A ve Spanelsku jsme ho jedli i s tim mexickym chlebem, ten se u nas myslim da koupit vsude a taky to chutna.. http://www.penam.cz/cs/nase-vyrobky/katalogy-vyrobku/katalog-peciva/pecivo-dobry-den/libanonsky-chleb-svetly-6-ks-300-g-b-99241.html

nippa řekl(a)...

Konecne som sa dostala na tvoj blog(bola som super busy ;-) a vidim moj oblubeny dip. Hummus u nas milujeme, jedavame ho aj s chipsami(takymi kukuricnymi), pitta chlebom, normalnym chlebom alebo len tak sam a namacame do neho nakrajanu mrkvu a (cerstve)uhorky.

Martina řekl(a)...

Hlavně potřebuje hodně dobrej mixér. Kdysi jsem to zkoušela a ten můj prťavec to nějak nezvládl. Ale jinak moooc dobrý!

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za připomenutí, hummus zase ráda udělám. Mám ho moc ráda. Falafelové vykrajovátko ale vypadá na placatý výsledek, ne na kuličky? Bos.

Kopretina řekl(a)...

Cizrnu my rádi a na hummus už se zase chystám...no, dlouho:-), jen vyndat ze skříně pořádnej mixér. Falafel jsem ale ještě nezkoušela, tak uvidím, co z toho bude.

Monika řekl(a)...

Nippa ano taky ho jime i s mrkvi a okurkami, je to vyborne a zdrave..Ja jsem hummus driv nemela rada, ale ted bych se ho ujedla ;))

Marti jo takovy ten poradny kuchynsky ne ten na koktejly, ten me to taky nezvlada. Nebo pak jsem cetla, ze se to da i pomlet na mlynku na maso a ja to jednou zkousela na tom elektrickem mlynku na maso a slo to vyborne..

Bos. doufam, ze bude chutnat ;)) To vykrajovatko je ve vnitr ploche ve, ale tu druhou stranu muzes udelat takovy kopecek..Kulicky se spis delaji rukou, kdyz neni to vykrajovatko..A pak tu kulicku muzes jeste trosku rozplacnout, at se to dobre frituje ;))

Kopretinko zkus to na tom masovem mlynku, mozna to pujde lip jak tim mixerem..A az zkusis falafel tak napis jak ti chutnal!! ;)

eM řekl(a)...

Hummus se mi spojuje s mojí ex-rodinou. Brrrrrr :)

Monika řekl(a)...

Moni a aspon ti tam chutnal??? ;)))