pátek 8. října 2010

Kdy se vratime do Afriky?

Roger bohuzel musel do Nigerie odletet kvuli praci drive nez bylo v planu, takze jsme nestihli vyridit spoustu veci a mezi tou byla i ceska narodnost pro Annu Marii. Na ambasadu se musime dostavit oba dva osobne, aby jsme podepsali, ze si neprejeme aby Anicka mela prijmeni s koncovkou –ova, (jako by o to Roger jako cizinec stal ;) takze kvuli tomuto jedinemu papiru musime cekat az se z Nigerie opet vrati. Nicmene jsme ji uz zaregistrovali v Libanonu, takze prozatim ma jen narodnost libanonskou, ke ktere se pozdeji prida take narodnost ceska. Tento tyden nas ceka vyrizeni pasu pro Anicku. V Libanonu vam dite bud zapisi do pasu vaseho nebo muzete diteti udelat pas vlastni. Jelikoz ja libanonsky pas prozatim nevlastnim a do meho ceskeho pasu me ji zapsat nemuzou, bude mit Anna Maria tento tyden svuj prvni cestovni doklad.

Taky jsme stale premysleli, kdy odletet za Rogerem do Nigerie. Puvodne jsme meli v planu letet co nejdrive, ale jeste tu mame nejake vyrizovani, tak nevime na jak dlouho se to vsechno protahne. Navic jeste musime Anicku pokrtit, bez krtin nas rodina do Afriky nepusti, ti kdo cetli muj prizpevek “Pro jistotu” pochopi ;) Dalsi veci je ockovani, ktere ted mala absolvuje. V Libanonu se neockuje TBC v porodnici, takze se muze zacit drive s hexavakcinou. Navic se zde ockuji i rotaviry, ktere jsou v CR nepovinne. Ockuje se podle francouzskeho ockovaciho kalendare, protoze Libanon byl drive francouzskou kolonii a dodnes je na Francii velice upnuty v mnoha smerech. Aniccino ockovani by melo koncit nekdy kolem Vanoc, takze jsme se rozhodli s Rogerem ze jeste chvilicku pockame, vyridime co je potrebne, udelame krtiny, ukoncime ockovani, oslavime prvni Vanoce v nasem byte a prvni Vanoce ve trech a do Nigerie se vsichni vratime az po Novem roku. Anicka uz tak bude alespon poradne vetsi a bude mit silnejsi imunitni system.

Na jednu stranu rok od sebe nebyl zrovna jednoduchy a uz by jsme chteli byt konecne spolu, ale na druhou stranu se snazime brat danou situaci pozitivne. Totiz kazda, I ta tezka situace, nas nekam posune. A proto jsem rada, ze jsem mela tu moznost stravit rok v Libanonu sama. Pronikla jsem daleko vice do arabstiny, jsem ji konecne schopna v rozhovorech porozumet, jsem schopna i jednoduche komunikace, i kdyz rikam muzum jako zenam a zenam jako muzum ;) Take jsme se hodne sblizili s celou Rogerovou rodinou a lidma z vesnice, protoze spoustu z nich jsem porad jeste neznala. A Roger tak ma mezitim v Nigerii cas na rozjeti noveho projektu, do ktereho se ted firma jeho bratrance pustila, a to je cisteni odpadnich vod.


A do vanoc to jeste takhle vydrzime ;)
foto z webkamery ;)

8 komentářů:

Cheorchia řekl(a)...

Jsi bajecna zenska,ze nefnukas,ale beres to realisticky :)).

Martina řekl(a)...

Jste holky šikovné, jak to zvládáte. Pak už budete pořád spolu:)

Anonymní řekl(a)...

Je fajn, že věci tak bereš, ostatně zdraví vašeho malého zázraku za to stojí. Nezhubla jsi? Bosorka

Monika Saadeh řekl(a)...

Holky ono nam ani jineho nezbyva ;)) A pak nez narikat, tak se na to radsi podivam pozitivneji...
Bosorko jeje kez by :) Ja zhubla po porodu hned ten prvni tyden asi 10 kg, pak me zbyvalo dat dolu uz jen asi 3 kg a ja jeste 4 kg nabrala ;))) Mala toho moc nenaspala a ja unavou jedla a jedla ;)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Moni, jak ti spinka mala?? Malej se budi pravidelne ve 3 a v 6am, takze jsem si tak nejak na to uz privykla. Ale je to hrozne uplakany dite:(
VSAK VANOCE UZ MAME ZA DVERMI, tak se uvidite brzy. Moni fakt na te fotce vypadas strasne hubena..to je plus ;
Roh

Zita řekl(a)...

Ahoj Moniko, máš pěkný blog, občas sem zamířím.
Překvapilo mě, že po vás na ambasádě chtějí dostavit se osobně. Taky jsem řešila české občanství mojí dcery (a taky ho nemá, ale z jiného důvodu - její jméno není akceptovatelné podle českých zákonů a my jsme se ještě nějak nedohodli, jak by teda mělo vypadat. Rozhlodla jsem, že si počkám na změnu zákona) a přítomnost mého muže nikdo nevyžadoval... Přitom by měly všude platit stejné pravidla...

Tereza řekl(a)...

Ahoj, doufam, ze to pujde rychle a brzy budete spolu. Pri cteni tveho blogu si predstavuju, jak to neni jednoduche byt od sebe tak daleko, navic v tehle okamzicich.

S ambasadami je kriz, a to tim vetsi, ze nase zemicka porad mini, ze zit za hranicemi je tak trochu "opustis-li mne, nezahynu, opustis-li mne, zahynes", jak to naspal Dyk na zacatku 20.stoleti. Ja radeji nenechavam uznat svoje manzelstvi, protoze kamaradce (ktera se vdala v Dansku) pak pri prijezdu do CR a snaze tam papiry vyridit urednice ustrihla obcanku a roztrhala pas s tim, ze si tedy vazena pani bude muset pockat na novy, nez bude zase moct opustit republiku...

Monika Saadeh řekl(a)...

Roah mala to ma porad jinak. Jednou spi porad a nekdy zase skoro vubec. Ale porad je vysmata a spokojena. Diky bohu za to.. Jinak vcera jsem videla u kamaradky filipinky na fotce vanocni stromecek a ze zacinaji s vyzdobou od zari, tak jsem si rekla, ze Vanoce tu bodou za chvilicku ;)

Zito a to je prave to co nechapu..Kamaradky z UK to mohly podepstat samy a nas tam chteji oba dva..Kdyby to byl aspon nejaky jiny papir, ale tohle -ova, to je smesne..Kdybych male nachala Saadehova tak tam manzel jezdit nemusi..A pak jsem zvedava jeste na to dalsi vyrizovani, protoze me prijde, ze ty urednici nejedou podle zakonu, ale podle toho co sami uznaji za vhodne..bohuzel.. Jinak dekuji za pochvalu blogu a dekuji, ze jsi nechala kontakt na svuj blog ja na nej narazila uz drive, ale pak jsem ztratila adresu a uz ho nemohla najit!!!

Terezo nekdy mam pocit, ze to funguje presne tak jak pises. Nam trvalo uznani oddaciho listu jen protoze zase chybu udelala recka strana a do prijmeni pro deti napsali Roger a ne Saadeh ;) Takze se to muselo posilat zpet a to trvalo. Jinak svatbu jsme registrovali pres ambasadu v Abu Dhabi a tam byla moc prijemna pani a behem 3 mesicu jsme meli cesky oddaci list v ruce. Nastesti v tu dobu jsme hned leteli do Ceska a tam jsem si udelala novy pas. A musim rict, ze pani z uradu me nechala i muj stary pas, na ktery jsem mela vystavena viza do Libanonu. Ten stary jsem tam pak vratila..Takze asi si to opravdu dela kazdy jak chce sam a tim co uzna za vhodne ;)