neděle 11. července 2010

Jedeme do finale aneb 36. tyden tehotenstvi

Brisko nam zase povyrostlo a nas den D se pomalicku blizi. Jsme na konci 36. tydne, vse uz mame pripraveno, kabelu do porodnice nachystanou a cekame na tatku. Ten by nam mel priletet koncem tohoto tydne, takze snad se male nebude chtit tak brzo na svet a jeste tech par dni vydrzi. Na kontrole ve stredu mela 2,7 kg a 46 cm (minuly tyden to bylo 48 cm) takze jde videt, ze tyhle vypocty se musi brat s rezervou a presnou vahu a delku se dozvime az se narodi. Jeste se pry zatim nic nechysta, je dost vysoko, ale pripravena mam byt kazdy den. Zatim se citim dobre, snazim se chodit denne na prochazky a tesim se z kazdeho pohybu v brisku i kdyz ted uz to nejsou zadne kotrmelce spis kopani a stouchani, jak mame malo mista.

Ve ctvrtek jsem se zucastnila predporodniho kurzu, ktery byl vsak z nedostatku zajemcu zrusen, ale jelikoz nas jaksi zapomeli informovat, vzala si nas na starosti jedna sestricka a asi hodinu jsme si povidaly o porodu. Nakonec to pro me byla vyhoda, ze jsem tam byla jedina a tak byl cas na vsechno se zeptat a vse si vysvetlit. I kdyz jsem spoustu informaci mela uz nactenych z knizek, presto jsem byla rada, ze jsem na kurz jela. Clovek si tak ujasni vice veci a jaksi si potvrdi, ze i tady se to takhle dela a ziska jakousi predstavu o tom vsem. Myslela jsem si, ze me po kurzu a popisu toho vseho chytne panika a strach z bliziciho se porodu, ale i presto vsechno jsem zustala klidna. Nevim cim to je, ze si porod skoro nepripoustim, ze zatim nemam obavy, nestrachuji se, ba naopak ze se na nej spise tesim. Mozna je to tim, ze je to poprve a nevim do ceho jdu, mozna je to tim, ze uz se nemuzu dockat az budu malou drzet v naruci. Pri kurzu jsem si rikala, ze kdyby me takhle dopodrobna vysvetlovali, jak me budou trhat zub nebo provadet laparospii, tak bych taky mohla panikarit a oboje tvoje jsem zvladla a vydrzela ;)) Ja vim, ze porod neni trhani zubu, a taky si dobre uvedomuji, ze porod neni dovolena na Hawaii, ze me proste bude bolet, ale co je v zivote zadarmo? Vzdy musime neco dat, aby jsme neco dostali, a tohle bude pro nas zatim nejkrasnejsi darek.

A kdyz uz jsme celkove u toho finale, tak dnes by mohlo ve fotbale vyhrat Spanelsko, kdyz uz jsem tam prozila tak hezky cas ;)





konec 36. tydne tehotenstvi

7 komentářů:

Martina řekl(a)...

Mimčo určitě ještě pár týdnů počká, i když už je pěkně veliké:) Solidárně tedy držím palce také Španělsku:)

Anonymní řekl(a)...

Já se na konci porodu nebála hlavně proto, že už to bylo všechno takový únavný, s velkým břichem atd. a už jsem se těšila, až ta váha ubyde ;-) Jo, užívala jsem si to, ale ten konec už byl nějakej zpomalenej. Na kurzy jsem taky chodila, a taky se pak cítila informovanější.I jsem ocenila, že mi ukázali, kde se rodí, kde čeká atd., že jsem pak šla do očíhlého prostředí a nebyla dezorientovaná :-)Bosorka

Anonymní řekl(a)...

ja tedy na porod nevzpominam nijak zvlast dobre, ale je pravdou, ze jsem se prvniho bala min nez druhyho. preju ti, at to vsechno zvladas tak s prehledem a v pohode, jako doposud vsechno, co jsem mela moznost procist!! paja-ostrovanka

Monika Saadeh řekl(a)...

arti dekuji ted uz verim, ze to vydrzime 2 v 1 do prijezdu ;)
Bosorko presne i kdyz to ma clovek nastudovane z knizek tak to ze to vidis te posune trosku jinam. A nejak si uvedomis, ze se to opravdu blizi. Me treba v te porodnici uklidilo i to ze jsem tam videla spousty maminek a tak si rikam, no kdyz to zvladly ony tak ja musim taky ;)
Pajo ja prave zustala v Libanonu i z duvodu, ze jsem vedela ze tady budu psychicky klidnejsi. Protoze k porodu se mnou pujde muj gynekolog, ne nejaky cizi lekar, ktery ma prave sluzbu. Tady to tak je, ze jak zacnu rodit tak mu zavolam a on prijede, takze to me uklidnuje, ze me zna a ja jeho, a taky. Takze mame takovou domluvu, ze kdyz to proste bude nesnesitelne dame epidural a kdyby neco tak cisar, tak tim se uklidnuji ;) Ale cekam ze ty nervy stejne jeste prijdou ;)

Anonymní řekl(a)...

Jakmile budeš v porodnici, nebudou nervy(maximálně bolesti), začneš myslet prakticky a pak možná vůbec. Vlastní gyn. je ohromná výhoda! Tím se hodně věcí preventivně podchytí. Bosorka

KOPRETINA řekl(a)...

Moni, moc ti to sluší. Utíká to a až se malé narodí, potom ještě víc. Ani se mi nechce věřit, ale už to je pět let, jen jsem byla v 38. týdnu. Tak držím pěsti, ať malá počká na tátu, aby porod proběhl co nejlépe a ať je to pro vás tak krásné jak jen může být. Janka

Monika Saadeh řekl(a)...

Janko dekuji. Opravdu to hrozne rychle utika. Vzdyt nedavno jsem se teprve radovala ze dvou carek na testu ;) Cekani na tatinka uz snad zvladneme, bude tu co nevidet ;)