pátek 18. června 2010

Uz jen asi 50 dni

Vcera me prisel email, ve kterem stalo, ze nase mala by se mela narodit asi za 50 dni. Padesat dni ze zhruba 280, ktere trva tehotenstvi. Jaky kus cesty uz jsme spolu usly a ted zbyva jen kousicek, aby jsme se tomu v brisku se vecne hybajicimu miminku mohli podivat do oci. Hadyrky jsou vyprany, vyzehleny a nachystany v suplicich, ostatni detske potreby take uz na svych mistech. Neni na co cekat. V Libanonu zacinaji tropicka horka a litat pak nekde v zacpach po meste kvuli par vecem se me nechce. Pri posledni kontrole ktera byla ve 30. tydnu tehotenstvi nam doktor potvrdil, ze je vsechno v poradku, ze nam mala krasne roste 1,350 kg a 42 cm. Dnes uz to ale bude daleko vice, protoze jsme prave ukoncili 33. tyden. Diky Bohu, ze si zatim nemuzu stezovat na zadne vetsi problemy. Jasne ze me trosku boli zada a kycle hlavne v noci, ale to je ta nejprijemnejsi bolest, jakou jsem kdy citila. Necitim se tluste, ani kdyz rano sotva lezu z postele, necitim se neohrabane, ani kdyz se pri chuzi kolebam jak kacena, citim se KRASNE ;)

Roger by se nam mel vratit z Nigerie nekdy v pulce cervence a termin mame 6. srpna, tak se snad mala nebude hnat na svet brzo a pekne pocka na tatinka, za coz bych ji byla velice vdecna ;) Jinak Roger uz pozjistoval co v Lagosu sezeneme a dosel k tomu, ze si opravdu nic brat nemusime, ze tam vsechno je. Potvrzeno i od kamaradek, co tam ziji, takze jsem rada, ze si z tadyma posleme jen par veci, ktere uz jsme nakoupili at nemusime vsechno kupovat dvakrat a zbytek se dokoupi tam.

A ackoliv jsem se branila jak jsem mohla, ze si vsechno stiham delat sama, ze zadnou pomoc v domacnosti nepotrebuji, neubranila jsem se, a od minuleho tydne nam pribyla v domacnosti pomocnice Marta, ktera pochazi z Ethiopie, v Libanonu zije uz 4 roky a arabsky umi lip nez anglicky. Kdyz jsem se branila tim, ze nikoho na pomoc nechci, smal se Roger a rikal, ze Cesko neni Libanon, ze tady me po porodu nikdo odpocivat nenecha, ze narozeni ditete je tu rodinna zalezitost a slavi ji cela rodina od dedecka a babicky, tet a strycu az po vzdalene bratrance a sestrenice, kteri k vam neustale chodi na navstevy. My jim musime uvarit specialni desert Mghle, ktery se vari hlavne pri narozeni noveho clena rodiny a take podarovat specialne ozdobenyma cokoladama, prichystanyma specialne pro tento okamzik. Na Mghle uz mam pripraveno asi 30 misticek a cokolad, ruznych bonbonu, marcipanu a perniku je objednano pres 10 kilo. A kdyz jsem minuly tyden videla jak se narodila dcera Rogerove sestrenici, kolik hned po porodu jeste v nemocnici musi zvladat navstev, rekla jsem, ze diky bohu za Martu i kdyz s nama zustane asi jen par mesicu..

Z porodu zatim nejake velke obavy nemam. Nectu si zadne hororove vypovedi matek po porodu, projela jsem z ruznych casopisu jen nejzakladnejsi informace a nechci se stresovat necim, co ani nevim jestli vubec prijde. Clovek by mel byt pripraven, ale nadbytek informaci taky neni dobry. To se pak s obavami ocekava i to co se nestane a kdyz se to stane, tak se to stejne vyresi az v ten pravy okamzik a ne pred porodem. Takze misto stresu si s malou povidam, poustime si muziku nebo chodime na prochazky. Kez by jsme to tak hezky jako doposud zvladaly spolu i nadale ;)


A takhle jsme uz porostly od minuleho mesice. 33 tyden tehotenstvi 10 kg nahore ;)



6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Sluší ti to. Tak ať to vše jde nadále krásně. Bosorka

Martina řekl(a)...

Moc ti to sluší! Dobře že máte Martu, je to honička i bez velkých oslav. Přístup k porodu mi přijde super:), já bych šla druhý den znova, tak rychle jsme tu bolest zapomněla. Tu u zubaře si pamatuju opravdu dobře, ale tuhle vůbec. Vedra ti teda nezávidím, mně stačil ten týden tady. No ale ty budeš zvyklá i z Nigérie. Tak ať pěkně malá roste.

nippa řekl(a)...

Monika ty by si mala byt tehotna stale, vyzeras uzasne....uzi si posledne tyzdne, ubehnu ako voda

Anonymní řekl(a)...

Já jsem tě na té fotce jak máš vlasy do culíku nemohla poznat.A pak mě došlo proč,protože jsem tě tak učesanou nikdy neviděla.:-)) Tak se drž.M.

M.Amar řekl(a)...

Sluší Ti to! A ten výhled závidim :-)

Andrea řekl(a)...

Moni, moc ti to sluší, škoda, že nejste v ČR nebo já u vás, sama víš, proč!!! Mám vás ráda a chybíte nám:-(