pondělí 7. června 2010

Chteli me vymenit za velbloudy ;)

Urcite jste tohle u nas slyseli velice casto. Lide z exotickych dovolenych zacali jezdit s historkama, jak jim nejaci arabi za jejich manzelky, pritelkyne, matky ci dcery nabizeli velbloudy. Historka se v Cesku tak uchytla, ze se s tim pozdeji zacalo vychloubat cim dal vice zenskych vracejicich se z ruznych arabskych zemi. Ja jsem osobne temto historkam sama nikdy moc neverila a brala jsem je na lehkou vahu vzdy, kdyz je me nekdo vypravel, coz bylo skoro vzdy, kdyz jsem rekla, ze muj manzel je arab. Zajimave bylo, ze ve Spanelsku o nejake vymene s velbloudama nikdo nemluvil ani zadna z mojich kamaradek cizinek, kdyz jsem se jich na to schvalne ptala, abych zjistila jestli se to vyklada jen u nas nebo je to mezinarodni historka. Vsichni na me trestili oci a nevedeli o cem mluvim. Takze jsem zacala u zdroje a to u Rogera ;)

“Vymenil bys me za velblouda?” zeptala jsem se ho jednoho dne jako vtip. “Za velblouda? A proc? Co tim myslis?” ptal se nechapave. “No u nas se to tak rika, ze nas arabove chteji menit za velbloudy” odpovedela jsem mu. “Proboha a proc? To je zase nejaka historka jako s teroristama co?” zavrtel Roger nevericne hlavou. “Ja jsem tohle v zivote neslysel a my ani v Libanonu nemame velbloudy akorat v Baalbecku jako turistickou atrakci a nemame poust, ale mame hory” vysvetloval me. “No dobre, treba v Libanonu ne, ale myslis, ze v zemich kde je poust, velbloudi a pastevectvi, by se to mohlo stat?” chci vedet. “No to teda nevim, co by chtel nejaky pastevec od evropanky. A jak by se s ni asi dorozumel, kdyz tihle chudi pastevci ani nechodi do skol. Vzdyt to vidis sama v Libanonu kdyz jedeme do hor, ze ti lide co tam ziji a pasou kozy a ovce, tam tak ziji porad, deti jsou kazdy den na pastve, tyhle deti umi jen arabsky neumi anglicky. Nebo myslis, ze jinde je to jinak? A jak by se nejaka evropanka dostala do jejich komunity, kdyz ty jezdi jen do vyhrazenych hotelu na plazi a kdyz z nich vytahnou nos tak jen k pyramidam nebo na safari s pruvodcem. A v bohatych statech perskeho zalivu, myslis ze nejaky bohaty Sheik by potreboval menit velblouda za nejakou evropanku, ktera je tam jako turistka a o ktere nic nevi? No prosimte! Copak by se tak snizil, kdyz si muze manzelku vybrat z nejlepsich rodin?” rika me Roger. Nicmene se u nas historka ujala jako vtip vzdy kdyz jsme se o neco preli. A vzpomeli jsme si na ni, kdyz nas prisel navstivit Rogeruv kamarad, ktery pracuje pro jedny aerolinky jako letuska- letusak ( jak se vlastne temhle muzum pracujicim na palube letadla rika v cestine???? ;) a vypravel nam do kterych destinaci na svete litaji. A pri Tunisku, Egypte, Maroku, Kuwaitu a spouste a spouste dalsich zemich mu Roger rekl o velbloudech. Kamarad se zacal smat. “Ony si to asi popletly s venem vis. Nekde se o tom asi docetly. Ono v muslimskych rodinach plati, ze ti manzel musi pri snatku dat veno. No a hlavne v drivejsich dobach velbloudi byli majetek, takze veno bylo mozna ve velbloudech, ale to neznamenalo, ze si muz tu zenu koupil, ale dal ji veno. V tom je poradny rozdil. Jinak jsem teda nikdy neslysel, ze by nekdo nabizel velbloudy za cizinku. Ony asi ty holky chteji byt trosku zajimave a dovest si z exoticke dovolene exotickou historku. Vis ja nechci nic rikat, ale my kdyz v tech zemich jsme ubytovani na hotelich a cekame na odlet, ktery je treba druhy nebo treti den, to by ses divila, kolik je tam evropanek s mistnima arabama a jeste ony za ty muze vsechno plati, vecere piti vsechno. A dalsi tyden tam bohuzel vidis s tim samym zase jinou. Oni ty holky jenom vyuzivaji a ty bud jsou silene zamilovane nebo proste jen zkousi dobrodruzstvi. Vetsinou se tihle turiste ani nehnou z letoviska nebo z hotelu a temhle muzum to tak vyhovuje. Oni se pobavi a pak se ozeni s nejakou pocestnou mistni. A tyhle cizinky to delaji zadarmo a jeste se nam ti kluci pak chlubi, co jim ty zeny vozi z Evropy za drahe darky. A vis, mozna nekdy nekdo neco rekl ve vtipu o velbloudech a nekdo tomu okamzite uveril, ale opravdu si nemyslim, ze by to nekdo z tech lidi myslel vazne. Vis my arabove zase nejsme takovy pitomci a nevzdelanci, jak si o nas mysli v Evrope, aby jsme si mysleli, ze si vas muzeme koupit za par velbloudu.”

Takze nebojte se v arabskych zemich vas nikdo nebude chtit vymenit za velblouda a kdyz uz vam nekdo neco takoveho opravdu rekne, berte to jako vtip on to totiz ten dotycny jinak myslet nebude ;) Nebo ze by byl problem ve me a nestojim ani za toho jednoho jedineho velblouda, kdyz me zatim nikdo za celou tu dobu, co jsem tady, nechtel vymenit ???? :)))))

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

:) letusakum se rika stevardi. jinak k velbloudum: kdyz jsem pracovala v egypte a tunisku, mistni lide to rikali turistum, protoze ti to chteli slyset. takze vzdycky bylo halo z toho, kolik by byvakl kdo dal velbloudu za nejakou ceskou ci nemeckou obludu:)

ve skutecnosti by se nikdo sveho velblouda nezbavil, kdyz muze mit cizinku zdarma, ze...:)) paja-ostrovanka

Anonymní řekl(a)...

Tak ja jsem to slyšela v tunisu i v egyptě, ale nikdy jsem to nebrala vážně a také mi vždycky přišlo že to říkají proto, že to turisti očekávají.
Já osobně jsem to ani nikde nevyprávěla, nepřijde mi to jako důkaz... no ničeho. Přišlo mi to jako začátek konverzace a "nabídka kvalitního sexu", případně cesta jak možná získat větší dýško :)

A jednoho opravdového kamaráda z Egypta mám dodnes; ten mi to naopak nikdy neřekl.

i.

Monika Saadeh řekl(a)...

Pajo to jsem rada ze to pises, ja si myslela, ze je to nejaky vtip, ale nechapala jsem proc a kdo jim ho rika ;)
Ivco a to by ses divila kolik je zenskych, co to berou fakt vazne. Kolikrat se me na to ptaji, jestli uz i me tak nekdo nabizel nebo jestli se to fakt uplatnuje a kolikrat me nekdo tvrdil, ze jim se to opravdu stalo a bylo to mineno absolutne vazne ;))

m. řekl(a)...

Ty obludy mě rozchechtaly! :))))