neděle 30. května 2010

Nase svatba - Recko - Santorini 31.5.2007

Presne pred 3 lety v tento den jsme si rekli nase vytouzene ANO ;)



9 komentářů:

flamme řekl(a)...

moc pekné... romantika jako poleno, ze???

Radunkaaa řekl(a)...

Konečně jsem se dohrabala "až sem", ke svatbě! Gratuluji dodatečně! :-))
Tak ještě one more year to read, uff...

Napadlo mě, v jakém jazyce jste si dávali slib, ve španělštině?

Monika řekl(a)...

Radu ten posledni rok jsem stejne skoro nepsala ;)) A slib byl v anglictine, ale protoze to bylo v Recku tak to ten oddavaciji prvne vsechno cetl recky a pak az v anglictine, kterou jsem mu stejne nerozumela pac mela silny recky akcent ;))

Radunkaaa řekl(a)...

No naštěstí "skoro nepsala", dalších 175 článků bych asi ani nemusela přežít!! ;-))

Já vám tak závidím jak navzájem poznáváte jinou kulturu a jazyky...mým snem je mít bilinguární dítě, to jsem zjistila tady v UK, že na mě pak ty děti přijdou hrozně inteligentní :-))

Monika řekl(a)...

jeje to jsem byla tehotna a mela jsem rizikove a musela jsem jenom lezet, tak blog me zachranil dusevni zdravi ;))) Radu a ja z toho zase mam nervy, jak to bude mala zvladat, mas s tim jako au-pair zkusenosti? U nas je problem, ze se te spanelstiny s Rogerem uz nedokazeme vzdat takze tak nadale mluvime, pak na malou ja cesky on arabsky a lidi tady jeste anglicky, tak mam strach aby z toho nemela akorat tak zmatek..

Radunkaaa řekl(a)...

Já bych se toho asi nebála. Tady potkávám děti, které mají 2 rodné jazyky a třetí se učí ve škole a maglajz v tom nemam. Jako batole v tom možná malá bude trochu plavat, ale zas těžko říct, řekla bych, že miminka jsou mimořádně inteligentní a chápavá :-) mohla bych se zeptat ségry psycholožky, až jí odchytím na netu ;)

Radunkaaa řekl(a)...

Tak ségra napsala:
"Aktivně asi nebude zvládat všechny 4, pasivně by jim mohla porozumět. výhody a nevýhody dvojjazyčné výchovy se pořád diskutují. jedni jsou více pro, jiní více proti... 4jazyčná, to už mi přijde takové trošku moc. může jí trvat déle, než začne mluvit, protože toho musí víc pobrat. může to pro ni být super právě v tom, že bude třeba od začátku mluvit třeba dvěma jazyky. může to být i dobrý v tom, že jeden pojem bude znamenat konkrétní věci, jako že třeba když řekne stejným jazykem "jsi hodná" maminka a tatínek, je to v obou případech třeba něco trošku jiného, když každý ale mluví jiným jazykem, může to mít konkrétnější podoby... což ale zas může být i nevýhoda. takže je to na nich. já osobně bych řekla, že je důležité, aby se dítě učilo hlavně ten jazyk, jakým mluví matka (rodič, hlavně ten, který je s dítětem víc - ten jazyk se stejně buzde učit nejvíc automaticky), a pak ten jazyk, v jaké je zemi, jaké asi bude navštěvovat školy... když mluvěj rodiče španělsky na sebe, asi to není nic špatného, to si myslím, že by na ni a její chápání jazyka nemuselo mít takový vliv...ale zas jim pak teda nerozumí, co si říkaj spolu a tak může třeba míň odezírat a tím se učit chápat vztahy"

- tak jsem jí zřejmě blbě položila otázku, protože dle mého vy i na malou mluvíte španělsky ne? Každopádně na představu to snad stačí.

Monika řekl(a)...

jee radu diky moc. Ne spanelsky na ni nemluvime, ja cesky, roger arabsky, tady s lidma a pomocnice na ni anglicky a ja s rogerem spanelsky, takze jsi ji to dobre napsala..nejsilnejsi ma cestinu a anglinu, cestina je ma rec a anglinu bude mit ve skole, a arabstinu pridame casem a to ze nam nerozumi to me taky stve takze to nekdy resime tak ze pred ni mluvime anglicky, takze gulas na entou teda, budu se snazit travit prazdniny nejvice u babicek at tak pochyti ty nase materske reci...jeste jednou moooc diky

Radunkaaa řekl(a)...

Tak to je super že jsem jí to nakonec napsala dobře :-))
Nemáš vůbec zač!

To musí být stejně super i takhle s manželem být schopná mluvit dvěma cizími jazyky.

Hehe, to by mohlo být dobrý - když se budete dohadovat, tak mluvte španělsky, ať vám nerozumí a nepochytí to a jinak mluvte anglicky :-))) a z holky bude génius a její první slovo bude v jednom jazyce pazvuk a v druhém nějaký duchaplný výraz, fandím jí :-))