pátek 19. března 2010

Kam nas osud zaval - Veronica Caceres


Moje jmeno je Veronica Alejandra Caceres Bustos , narodila jsem se v Chile, ale narodnosti jsem svedka. Kdyz me bylo 12 let, emigrovali moji rodice do Svedska z politickych duvodu, nesouhlasili totiz s ideologii diktatora Pinocheta. Moje detstvi v Chile bylo moc hezke, mela jsem tam sve bratrance, kamarady, teticky a stryce a hlavne moji babicku, matku meho otce, bohuzel ostatni prarodice uz zemreli. Moje babicka byla pro me jako moje druha matka, nikdy nezapomenu, jak jsme s mym bratrem a s ni chodili na prochazky. V Chille jsem navstevovala soukromou skolu “Maria Auxiliadora”. Musim rict, ze radove sestry byly moc hodne a sympaticke a hodne si s nama hravaly. Ve skole jsem take navstevovala pevecky sbor, protoze jsem vzdy rada zpivala, a tak jsem mela moznost ucastnit se ruznych vystoupeni.

Oproti tomu, kdyz jsme emigrovali do Svedska, vubec se me tam nelibilo a chtela jsem zpet do Chile. Postupem casu jsem si vsak zvykla a prizpusobila jsem se svedske kulture. Svedove jsou moc dobri lide, cestni a uprimni. Co me, ale vadilo, ze je ve Svedsku porad zima. Pokracovala jsem tam ve vzdelani technickeho smeru a v roce 1998jsem zakoncila universitu jako inzenyrka automatizace. Zalozila jsem si take svoji skupinu se kterou jsme vystupovali na hodne mistech.

Po ukonceni university jsem odjela na pul roku do Anglie studovat anglictinu. Zila jsem v Londyne a mistni zivot me nadchl. Poznala jsem spoustu zajimavych lidi z cizich zemi. Po navratu zpet do Svedska jsem se prestehovala z meho mesta Gotenburg do Stockholmu. Dva roky jsem pracovala jako reditelka vyroby a moje prace me velice naplnovala. Pote me vsak zacala lakat prace v prodeji a nasla jsem si praci v anglicke firme, ktera prodavala obchodni strategie formou konferenci a sumitu. Zde jsem pracovala 5 let jako Sales Manager. Muj anglicky pritel David, pracujici v te dobe ve Svedsku se vsak rozhodl, ze se prestehujeme do Spanelska, tak jsem se ukoncila svoji praci ve Stockholmu a nasledovala ho do Alicante. 2 roky jsem pracovala ve stejne firme jako David v administraci, coz bylo pro me neco jineho nez jsem studovala a v cem jsem pracovala ve Svedsku, ale pro me to byla dobra praxe, protoze si myslim, ze clovek by mel vystridat vice profesi a tak mel stale moznost se vzdelavat ve vsech smerech.

Ve Spanelsku bydlime uz 5 let a myslim si, ze to bylo dobre rozhodnuti se sem prestehovat. Vyhovuje nam jak mistni podnebi, tak blizkost more a neustale svitici slunce.

Pred 3 lety se me narodila dcera Aimee a od jejiho narozeni jsem s ni doma a vychutnavam si vsechny pocity byti matkou. Ve volnem case maluji, muj styl je sub-real a momentalne planuji svoji prvni vystavu. Do obsahu svych obrazu promitam jak sve pocity, myslenky, ciny tak i moje zkusenosti.

Moznost zit v Chile, Svedsku, Anglii a Spanelsku pro me bylo neuveritelnou zkusenosti. Chile je zemi plnou zivota s lidmi tak milujicimi, pratelskymi a veselymi. Svedsko je zase vyspelou zemi s efektivnim systemem ve kterem maji vsichni stejna prava i kdyz lide jsou tu spise uzavreni a charakterem chladnejsi, coz je urcite nasledkem i mistniho podnebi. Svedsko pro me zustane vzdy zemi, kde jsem vyrustala a stravila velky kus zivota. Spanelsko je zase podobne Chile i kdyz lide tu nejsou az tak prijemni jako lide latinske Ameriky. Take je Spanelsko vice zaostale v porovnani se Svedskem a Anglii, ale zase ma nadhernou kulturu a prirodu. Co se spanelu tyka nemuzu se poradne vyjadrit, protoze moji pratele jsou predevsim cizinci.

Co povazuji za nejlepsi ze zivota v ruznych zemich je ta moznost prijit do kontaktu s jinymi lidmi z rozdilnych kultur, vzdy je totiz moznost naucit se neco noveho a necemu novemu porozumet. Pro me je to vzdy jedinecna prilezitost a jsem rada za moznost cestovani po Australii, Singpuru, Thajsku, Ceske Republice, Nemecku, Dansku, Norsku, Anglii, Francii, Italii, Spanelsku, Rakousku a dalsich zemi.

Samozdrejme, ze se nekdy citim bez korenu, ale hned si uvedomim, ze vzdy vse vidim ocima chilanky, protoze kdyz jsme opousteli Chile moje babicka, ktera ma ted 91 let me tehda rekla, vzdy si ber svoji atmosferu sebou, at jsi kde jsi.

Žádné komentáře: