čtvrtek 4. února 2010

Proc jsem zustala v Libanonu

Uz 3 tydny jsme od sebe. Roger se vratil zpet do Nigerie za praci a ja zustala v Libanonu. Jak uz jsem se tu zminovala cekame nase prvni miminko a jelikoz jsem mela na zacatku mensi problemy, doporucil me doktor necestovat zpet a zustat tady. V Nigerii se da sice taky najit kvalitni pece, jedna vyborna klinika je dokonce v Lekki asi 5 minut autem od naseho baraku. Profesionalni nigerijsky lekar, vlastnik kliniky, me byl doporucen vetsinou libanonek, co k nemu chodi. I kdyz jsem na klinice videla i jine bile zeny v pokrocilem stadiu tehotenstvi, predevsim manzelky nigerijcu, ktere se pravdepodobne rozhodly v Nigerii i porodit, vetsina cizinek vsak cestuje do svych zemi, kde travi zbytek tehotenstvi nebo aspon odleti pred porodem. Dokonce jsem slysela, ze i samotne bohate Nigerijky letaji porodit sve deti do Ameriky nebo Anglie, protoze tam je preci jen lekarska pece na jine urovni. Ono asi kdyz na klinice v Lagosu platite 200$ dolaru kazdy mesic jako registracni poplatek + dalsich 50 az 100 $ za ruzna vysetreni; cenu porodu, nebo operaci pri komplikacich, si netroufam odhadnout; to se pak cena vysetreni asi vyrovna I cenam v cizine, nehlede na to, ze treba u nas v Cesku mame kvalitni pristroje. Kvalitu pristroju v Nigerii si neodvazim odhadnout, ale na klinice, kde jsem byla, se v obrovske krasne kancelari v rozku krcilo obycejne nemocnicni luzko se starsim ultrazvukem, zadne specialni gynekologicke kreslo. A ja tak po minule spatne zkusenosti s mimodeloznim tehotenstvim chodila k doktorovi co tri dny, aby jsme preci jen neco nezanedbali a neco neprehlidli a ja nedej boze nemusela v Nigerii na operaci. I kdyz dobry doktor se neda soudit podle pristroju, ale preci jen…..Dokonce jsem slysela historku od kamaradky, kdy jedne nigerijce, ktera navstevovala dobrou kliniku v Lagose, ne vsak tu moji, tvrdili, ze mimi je v poradku, a kdyz odletela rodit do Londyna, doktor se ji pri predporodnim vysetrovani zeptal, ze je urcite pripravena na to jak se o sve postizene dite musi postarat. V Nigerii o tom samozdrejme doktor vedel, ale nic ji nerekl, aby z ni dale mohl zdimat slusne penize kazdy mesic. Dite se narodilo mentalne postizene. Ale ruzne veci se muzou stat ruzne na svete, me zase malem zemrela kamaradka v Cesku protoze doktor zanedbal to, ze ji bylo pred porodem a po porodu spatne, motala se ji hlava a zvracela, nechali ji tyden na pozorovani v kompletne vybavene nemocnici a za cely tyden neudelali jedine vysetreni az kdyz prestala citit ruku operovali ji krvaceni do mozku za pet minut dvanact. Takze clovek si asi nevybere a co se ma stat se stane at jsme kdekoliv.

Takze kvuli temhle vecem, kvuli malarii, kterou jsem mela minule leto, a v zadnem pripade bych si ji nechtela zopakovat tehotna, kvuli hygiene a kvuli mojim komplikacim na zacatku tehotenstvi jsem se rozhodla zustat v Libanonu. Tady mam moc dobreho doktora, platim v porovnani s Nigerii 40$ za vysetreni, coz je tak jednou za 3 tydny az mesic. Doktor studoval ve Francii, a v Parizi i delsi dobu jako gynekolog pracoval, delal me i laparoskopickou operaci pred dvema lety a nasledne cisteni, takze mu svym zpusobem duveruji. Muzu mu volat kdykoliv i v noci a o vikendu v pripade problemu. A v Libanonu se me libi, ze Vas gynekolog je s vama cele tehotenstvi a pak vas i rodi. Takze se zase rozhoduji jestli vubec letet do Ceska jako jsem to mela puvodne v planu nebo zustat taky, kdyz se tu citim dobre. Ale na to vsechno je jeste cas ;)

Jinak jsem ve 14 tydnu tehotenstvi, jeste nevime, co to bude a je nam to svym zpusobem jedno, hlavne ze to bude zdrave. Jmena uz mame asi 2 roky ;) Pro kluka Anthony po Rogerovem tatinkovi, v Libanonu se davaji jmena rodicu z ucty k nim, a pro holku Anna Maria, Anna po moji babicce a Maria po Rogerove babicce, shodou okolnosti muj deda je taky Tonik, tak by moji prarodice byli poteseni v obou pripadech ;)

A foto z kontroly z minuleho tydnu ;)

8 komentářů:

Martina řekl(a)...

To je skvělé mít jednoho doktora po celé těhotenství i na porod. To bych asi do Čech rodit nejezdila. Bude moci Roger přijet někdy za tebou?

nippa řekl(a)...

Monika hlavne nech ti to prebehne bez problemov. Vela oddychu a ziadne stresy, velmi skoro zacnes citit pohyby a ked ti bude chybat Roger tak budes mat aspon male steklenie od niekoho jemu podobnemu ;-)

Monika Saadeh řekl(a)...

Marti prave to me na tom vyhovuje a taky spousta jinych veci. Roger by mel priletet na Velikonoce a pak o prazdninach by mel mit tak mesic dovolenou, aby mohl byt se mnou.
Marci diky a tobe taky ;) Danka uz me vcera hlasila, ze citila, ale ona je o mesic dopredu ;)A doufam teda, ze mimi bude po Rogerovi hlavne charekterem, klidne a spat brzo ;)

Anonymní řekl(a)...

Mám teď nějak méně času,tak mě mrzí,že se k tvému blogu dostávám tak zřídka a nestíhám reagovat.Docela s tebou souhlasím v tom,že v těhotenství je velmi důležitá důvěra k lékaři-gynekologovi.A pokud je lékař opravdu profesionál,nemělo by mu vadit ani občasné "noční"zavolání.Takový otrlý gynekolog je zvyklý prakticky na vše včetně těhotenských někdy i neopodstatněných obav a nálad.Já osobně jsem měla velké štěstí v tom,že takového profesionála mi poslal sám Bůh.V devátém týdnu těhotenství jsem málem o syna přišla a měla jsem příležitost se při pobytu v nemocnici seznámit se skvělým lékařem,kterého už jsem se nepustila. Jeho včasnými reakcemi jsem o syna nepřišla ani podruhé při dalších komplikacích ve vyšším stupni těhotenství a i když jsem proležela několik měsíců v nemocnici,můžu mu být do konce života jen neskonale vděčná za to,že mě podporoval i psychicky a každou volnou chvíli mě navštěvoval a povzbuzoval.Pokud svému současnému lékaři opravdu věříš,není se čeho bát.
Teď jsem celkem nešťastná z toho,že se pan gynekolog odstěhoval o několikset kilometrů dál.Ale zůstali jsme v kontaktu a pokud si budeme někdy v budoucnosti plánovat s manželem další dítě,odrodí ho tento pán.
P.L.

Bosorka řekl(a)...

Souhlasim s Martinou, je to opravdu vyhoda, kt. v Čechách nenajdeš. Když tě zna, snáze u porodu vcas zareaguje u pripadnych problemu a mas tam spojence navic, ne anonymni osobu. Kamaradka v ČR po domluve se svým gyn. si u nej neformalne zaplatila to, že prijde k porodu, mela vetsi klid, vse ohlidal. To manzel nemuze, kdyz tomu nerozumí. U tehle veci se vyplati byt opatrny, mohou diteti ovlivnit cely zivot. Ale verim, že budes ty i dite v poradku, ono jde vetsinou spise o uklidnujici faktory.

Anonymní řekl(a)...

:) krasna fotecka
Cheorchia

sonka řekl(a)...

Moni,kdyz jsem vydela tu fotecku,byly i slzicky!!!! Je to nadhera. Porad na tebe myslim a drzim pesticky,taky jsem si prozila sve a Tobe i Rogerovi prejiji hlavne pevne nervy. Mne ted muj kriklounek spinka v postylce a hrozne se tesim, az jednou s tim vasim mrnousem bude delat stejnou neplechu jako mi dve, kdyz jsme byly male.Drz se!! Sona.

Monika Saadeh řekl(a)...

Soni dekuji ;) Ano v hajicku si budou hrat na indiany ;)Ted me napadlo, ze mezi nema bude i stejny vekovy rozdil jako mezi tebou a mnou ;))