úterý 9. února 2010

Kam nas osud zaval - Jackie Saadeh




Kde jsi se narodila a neco o tobe:

Narodila jsem se na severu Libanonu a cele me detstvi a dospivani jsem prozila ve sve vesnici. Pote jsem se prestehovala do Beirutu, kde jsem studovala na univerzite dve bakalarska studia, zurnalistiku a zdravotnictvi. Zurnalistiku jsem zakoncila magisterskym studiem.

Kam jsi vycestovala a proc:

Odstehovala jsem se do Beninske republiky, kde pracuje muj manzel.

Co jsi od dane zeme ocekavala a jaka byla realita:

Ocekavala jsem, ze Benin bude daleko horsi. Slysela jsem bezpocet historek o tom, ze je Afrika peklo, ze zeny sedi jen cele dny doma, z nudy se prejidaji a tloustnou. Realita z meho pohledu je, ze Benin je hezkou zemi a lide jsou tu velice prijemni. Mam to tu rada, protoze je tu klid a bezpeci. Mam spoustu casu na cteni, cviceni a malovani. Manzelovi strycove a bratranci ziji tady, taky spousta libanoncu z jinych mest a vesnic, takze se nikdy necitime osamoceni. Samozdrejme, ze me chybi moje zeme a moje rodina, ale snazim se naucit se zit svuj novy zivot a vychutnat si ho.

Co jsi se naucila noveho a co ti to dalo do budoucna:

Naucila jsem za prve, ze Libanon je nejkrasnejsi zemi na svete! Za druhe, ze cestovani je hodne obohacujici jak pro mysl tak pro dusi, specialne, kdyz nova zeme, kde zijete je totalne jina a ma zajimavou kulturu jako Afrika. Ale bohuzel mame sklon zavirat nase oci pred krasou, ktera nas obklopuje, protoze plytvame casem steskem po nasi rodne zemi a nenavidime tu situaci, ktera nas odvlekla daleko z ni.

Co te v dane zemi prekvapilo a co bylo jine nez v tve :

Vsechno bylo absolutne jine. Co me prekvapilo uplne na prvni pohled bylo to, ze lide prodavaji na ulicich vodu v plastovych sackach a orisky v lahvich. (Coz je opakem v Libanonu a vsude jinde). Taxi jsou vetsinou motorky a ne auta (rika se jim Zemidjan), takze prakticky objimate ridice, aby jste nespadla. 90 % lidi tady veri v silu magie ( voodoo), take dokonce mame narodni volno k uctivani magie. Lide veri, ze mohou ublizit jeden druhemu pouzivanim ruznych triku a magie, a pritom nezalezi na tom, jestli jsou krestane nebo muslimove.

Kde zijes momentalne a co delas:

Ziji v Cotonou –nejvetsi mesto Beninske republiky, pracuji prilezitostne jako novinarka, ale nemam pravidelnou praci.

Jake jsou tvoje plany do budoucna:

Momentalne nemam zadna specificka prani, vychutnavam si svuj pobyt tady, chci byt uzitecna a chci byt co nejvice v kontaktu se svoji rodinou v Libanonu.

4 komentáře:

Bosorka řekl(a)...

To je vetsina mladych Libanonek tak hezkých? Moc jsem jich jeste nevidela.

Monika Saadeh řekl(a)...

Bosorko myslim, ze tu jsou zenske vice zenstejsi nez u nas, taky o sebe hodne pecuji ;)

flamme řekl(a)...

Juchuuu, Benin... to jsem rada, ze se ji tam libi :S

Monika Saadeh řekl(a)...

Flamme libi, a mooc ;)