sobota 21. listopadu 2009

Moje Ceskoslovenska setkavani

Kdyz jsem bydlela v Nemecku a Spanelsku nikdy jsem nemusela vyhledavat Cechy a Slovaky zijici v dane zemi. Byla jsem zvykla slychat nasi rec na ulici a nahodne se setkavat s lidmi od nas. Tak jsem mela moznost v Nemecku na kurzu nemciny poznat Slovenku Jitku, ve Spanelsku Cesky Martinu a Michaelu, kterym mimo jine vdecim za seznameni s Rogerem, Slovenku Martinu a Cesku Petru, ktera byla moje kolegynka v praci v Alicante. Tyhle kamaradky jsem nenasla nikde na internetu, proste jsme si k sobe nasly cestu a prozily moc hezky cas.

Vyhledavat jsem zacala, az kdyz jsme se odstehovali z Evropy a me se zastesklo po me rodne zemi a reci. Taky jsem si rekla, ze by bylo hezke poznat nejake Cesky a Slovenky zijici v Libanonu a mit tu moznost vymenit si par nazoru, nebo informaci. A tak jsem narazila na Cesku Alenu, bydlici v Beirute. Osobne jsme se sice jeste nesetkaly, ale diky Facebooku jsme v kontaktu porad. Jen to setkani by jsme mely brzy napravit ;)

Co me vsak prekvapilo nejvice, byla Nigerie. Kdyz jsme se rozhodli, ze se sem prestehujeme, tak jsem si rikala, ze tam snad ani zadne holky od nas nebudou, co by tam taky delaly. A jak moc jsem se mylila! Napsala jsem jen tak ze zvedavosti na jednu diskuzi o Africe, a ani nedoufala, ze se me nekdo ozve. Jake vsak bylo moje prekvapeni, kdyz jsem ani ne do tydne dostala odpoved od Jitky z Londyna, ktera me doporucila stranky Slovenky Danky http://daniela.kmetkova.googlepages.com/, ktera v Lagosu zije. Dance jsem napsala a po prijezdu do Nigerie, se z nas staly dobre kamaradky. Danka znala Marcelu taktez z Londyna a tim se kruh uzavrel, protoze Marcela znala Jitku, ktera me dala puvodni kontakt na Danku. Jitcin manzel pochazi taky z Nigerie, spolu maji 2 deti a ziji v Londyne. V dubnu sem Jitka s rodinou prijeli na dovolenou a my mely moznost stravit spolu par hezkych chvil a ja doufam, ze jejich domek v Abuji bude brzy hotov a oni se sem co nejdrive prestehuji, aby tech spolecne stravenych chvilek mohlo byt jeste vice.

Dalsi na koho jsme tu spolecne s Dankou narazily je Slovenka Maria, provdana a zijici v Nigerii uz pres 30 let. Pripominam ze Lagos je jednim z nejvetsich mest na svete a ma kolem 15 milionu obyvatel. A proc to pripominam? Protoze pri te obrovske rozloze Maria bydli a spolu s manzelem vlastni soukromou nemocnici par ulic od naseho domu a Danka pracuje ve skolce asi 5 minut od nas.

Hanka z Prahy mela v Lagose v jedne neziskove agenture 3 mesicni staz a rozhodla se dostat do Nigerie netradicnim zpusobem, a to stopem. Kdyz jsem si prohlizela jedny webove stranky o cestovani, na ktere chodim jednou za cas, narazila jsem na Hancin inzerat, ve kterem hledala spolucestujiciho po Zapadni Africe. Hanka touto cestou nasla jak spolucestujiciho, tak nas v Lagose. Tady nas seznamila s dalsim Cechem Jakubem, ktery tu sice uz pul roku zil, ale my o nem zatim nevedely. A tak nam bylo lito, ze tihle pohodovi lide, museli odjet zpet do Prahy.

Asi pred 3 mesici me kontaktovala Gabina, na jejiz blog uz jsem drive odkazovala a byla stastna, ze nasla nekoho, kdo taky zije tady. Gabina s manzelem, ktery prisel z Nigerie do Ceska, kde se seznamili a pozdeji vzali, stridave zili v Cesku, USA a Nigerii. A minuly rok se rozhodli prestehovat do Nigerie na trvalo a ziji v Benin City. A neni snad dne, kdy by jsme si nepoplkaly na skype, tak uz se tesim jak na bude pusa bolet od plkani nazivo ;)

Snad zivot v tvrdsich podminkach zeme, pritahuje lidi s podobnym charakterem, snad si pak vice vazime setkani s lidmi se kterymi nas neco spojuje, at uz jsou to nase konicky nebo nase vlast . Neverim na nahody, s lidmi, se kterymi se setkat mame se setkame, zivot to uz vzdy nejak zaridi, aby jsme se potkali na spravnem miste a ve spravny cas a tak obohatili zivot nas i zivoty tech druhych lidi. A ja se tesim na nase dalsi setkavani jak s prateli stalymi tak s prateli novymi.


Jitka z Londyna s rodinou :



S Jitkou, Tobkou, Frantiskem a Dankou na bowlingu:

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

A jak ja uz se tesim az poplkame, doufam, ze pristi vikend... Gabina

Monika Saadeh řekl(a)...

Gabi opravdu?? No to by bylo super!! Dej vedet vic!!! Uz se tesim!!

Anonymní řekl(a)...

A ja doufam, ze vas vezmu nekdy brzo na pivo.. :)

Anonymní řekl(a)...

hanka